Roskile ´07

Och nu är det inget att snicksnacka om längre. Roskilde är ju Prio 1 i sommar tack vare senaste bandsläppet. Jag tänkte lista vilka band som jag vill se. Det finns en hel drös med band som jag inte hört nått om eller inte hört någon musik från kvar på Roskildes Bandsläppsida men jag har tänkt leta upp musik allt eftersom och så får vi se om det kommer upp mer musik som jag är positiv till här...

Ultra-Super-Duper-Band (I rangordning) som i sig själva är värda att åka till Roskilde för:

- QUEENS OF THE STONE AGE - Mitt favoritstonerband!
-
RED HOT CHILI PEPPERS - Helt underbara Ett band med hög lägsta nivå!
-
THE SOUNDS - Frän rock som ska vara brutala live

Bra band som lägger stor tyngd i Åka-till-Roskilde-vågskålen:

- EAGLES OF DEATH METAL - Härligt Stonerrockband
- THE ARK - Okej jag är inget stort ark fan men va fan dem är bra live
-
ARCTIC MONKEYS - Rätt sköna lirare det jag hört, ska bli kul att se
-
IN FLAMES - Strålande skön metal
-
THE KILLERS - Bra rock även om jag inte hört mängder av dem
-
MANDO DIAO - Trevlig retrokänsla och skönsång?!
-
MY CHEMICAL ROMANCE - Någonslags emopunk, hur som helst bra skit
-
TIMBUKTU & DAMN! - GUNG! Ska också vara nått i hästväg live
-
THE WHO - Återigen ett band som jag inte hört mycket av, men det är ju såklart ett band som man vill ha sett:D
- ROKY ERICKSON - Lite väl skum för min smak men också givet att se
-
MUSE - Rätt spännande musik på nått vis

Band som kan bli intressanta att höra men som jag inte har åsikt om ännu:

- AGAINST ME!
- ARCADE FIRE
- BEASTIE BOYS
- BIGBANG
- DIZZEE RASCAL
- EXPLOSIONS IN THE SKY
- FOREST & CRISPIAN
- HAYSEED DIXIE
- HIGHWAY CHILD
- JOHN LEGEND
- JUNKYARD PRODUCTIONS
- KLAXONS
- MASTODON
- MIKA
- THE NATIONAL
- OH NO ONO
- PELICAN
- PETER BJORN AND JOHN
- QUIT YOUR DAYJOB
- SLAYER
- SUSPEKT
- THE THERMALS
- TIËSTO
- UNGDOMSKULEN
- WILCO
- THE BRIAN JONESTOWN MASSACRE
- ELECTRELANE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback