Sahara goes P3 Live Session

Sahara Hotnights spelade på P3 Live Session nyss, först lyssnade jag på det men sen upptäckte jag att dem sände webb-tv därifrån så då blev det till att titta och lyssna. Dem spelade alla låtar från sitt nya album som kommer i nästa vecka tror jag. Min första tanke var något i stil med " Fan jag är fortfarande barnsligt förtjust i Jossan... (Det är trummisen för er som inte har koll:P)"

Sen blev jag nästan lite putt faktiskt, varför blir dem bara äldre och äldre? Ja åldersmässigt går det ju naturligtvis inte att göra nått åt, men musiken böhöver väl inte åldras så ryssligt fort för det... Deras två första skivor var som rockigast och hade mest energi. Sen kom tredje skivan som var mer, hur ska jag uttrycka mig... Fixad med. Det hade blivit poppigare och sötvänligare på nått vis. Men fortfarande bra förstås:) Nu med nya skivan så tar dem steget ännu längre bort från rocken och in i vad dem själva beskrev som powerpop, jag är tveksam till om det ens var det dock.

Kul att se dem i livesammanhang igen iallafall, det var länge sedan. Och Jossans energi och hennes konster bakom trummorna var det iallafall inget fel på! Får hoppas att skivan är en sån som växer med varje gång man lyssnar på den. Jag gillar såna skivor förresten, som vid en första anblick verkar tråkiga och helt utan guldspår men som vid tredje genomlyssningen eller så verkligen visar att det är nått med skivan som inte alls är så blekt utan att det tvärtom lurar en musikalisk skatt där...


Energi, utstrålning, glädje och grym sexighet allt i världens coolaste trummis...(Okej Topp Fem iallafall)
image16

Kommentarer
Postat av: joel

fan va bra de va! satt som klistrad vid skärmen, hade inte märkt om grannen hade kommit in o snott tvn och slått en hammare i skrevet på mig, såpass inne i konserten var jag!

2007-04-12 @ 19:44:30
Postat av: Greger

Haha det är rätta takter:D Jag har ju på fiffigt piratvis lyckats komma över deras skiva nu också:D Känns bra att ha den innan ded ens släppts...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback