The master of särskrivningar

Jaja jag har insett att jag inte borde få skriva text vid datorn eftersom jag envisas med att slänga in mellanslag överallt, eller så är det inte att det går fort vid tangentbordet som gör det...Tänk om jag bara är värdelös på svenska!!  Anyways tur att jag inte är språkpolis, även om flera av er som läser min lilla blogg nog är det:P  Jag får helt enkelt hoppas att det inte gör att ni ser rött..

Nu var jag inte här för att skriva ner min skrivarförmåga utan för att skriva upp ett ganska coolt band som jag fastnat för på sista tiden.

Det är
Juliette & The Licks jag pratar om. Länken är till en konsert där man verkligen får se vad som gör dem så sköna. Dem spelar The Sounds-liknande musik som tilltalar mig när jag är på humör för just den typen av musik, vilket jag är just nu.  Och Juliette själv är någon form av Maja Ivarsson möter Robert Gustavsson på scenen, och hennes rock-klyschor som hon tömmer ur sig med glimten i ögat hela tiden gör mig alldeles varm. Absoluta favoritlåten är nog Got Love To Kill, hela låten rider på ett grymt bassriff som bara får mig att vilja stuffa runt på golvet och spela luftgitarr...


 

Kommentarer
Postat av: Martin

Vetduvaddubordegöra?Slutaanvändamellanslaghelt, dåslipperduproblemmedsärskrivningar.:)

Postat av: Greger

Haha!Jadetkanskeärlösningen, manspararjutidockså

2007-03-01 @ 18:54:39
URL: http://gregster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback