Musiktjej FTW

Hmm såg på Grammisgalan lite halv som halvt nyss, egentligen inget att hurra över, beige skitmusik får väldigt mycket utrymme och så klämmer dem in lite schyssta rockband för att det ska bli just grammis och inte MTV music awards eller sån smörja....

Men nu skrev jag inte för att gnälla på konceptet med musikgalor utan av helt andra anledningar. Sista bandet ut var Sahara Hotnights som jag är löjligt svag för och jag tror jag kan peka ut precis vilket tillfälle som fick mig att bli så svag för dem. Det var när jag satt och kollade på Hultsfredsfestivalen på ZTV för ganska många år sedan och dem visade sahara hotnights uppträdande. Hela grejen med tjejer som spelar rock gör mig direkt knäsvag och det hjälpte inte att dem hade/har världens snyggaste trummis i det bandet...

Tänk om man kunde få sig en musikerkvinna! Kan det bli bättre? Supermodeller och oljemagnatsdöttrar i all ära men inget kan väl ändå gå upp emot att leva ihop med en rocktjej... Jag får ta hjälp av ett citat från en av mina favoritfilmer High Fidelity för att förklara hur det ligger till...

Barry: I wanna date a musician.
Rob Gordon: I wanna live with a musician. She'd write songs at home and ask me what I thought of them, and maybe even include one of our little private jokes in the liner notes.
Barry: Maybe a little picture of me in the liner notes.
Dick: Just in the background somewhere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback