Dagens Goda Gärning!

Idag har jag och min kollega böte gjort en riktigt god gärning. När vi var på ICA Kvantum i Katrineholm kom en man och frågade om han kunde få lite godis till några barnhemsbarn från Ukraina som han tog hand om. Vi hänvisade honom till chefen och när dem över telefon snackat lite så beslutades det att mannen kunde få lite godis. Jag och böte plockade ihop några lådor från pallen vi höll på med och så gick mannen ut och hämtade två kids och en ledare från ukraina som kom in och tackade så mycket på knackigt inlärd svenska. Inte ett öga torrt:D  Han kom från en organisation som hette Mission i Öst och hette Michael Wallenberg. Gjorde en snabb sökning nyss och upptäckte att han var grundaren av holabalot( om man nu kan kalla en kristen rörelse för holabalo...) Det känns bra att veta att 45 föräldralösa barn just i detta nu sitter i en bygdegård någonstans i Katrineholm och smaskar i sig Björnbär, Lysmelk, Björnar, Pastellfiskar, Mandarin/chili bamsingar, Klubbor och vad det nu var mer vi plockade ihop åt dem. Det är medicin för själen det:D

Vanligtvis såhär dags en fredag är jag inte hemma, än mindre hemma vid datorn iklädd mjukisbrallor och äter melon. Men eftersom jag ska upp tidigt imorgon och kolla på bilen så har jag avfärdat alla ideér om öldrickande, grillning, krog osv. Synd bara att det ska vara så jäkla ensamt. Vart är alla människor???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback