Gamla människor alltså...

Jag kom precis hem från ICA där jag handlade lite pasta och lite grönsaker och sånt som man kan tänkas behöva. När jag kom fram till kassan så stod en gammal tant där, låt oss kalla henne Greta. Greta hade köpt saker för 135 kronor och hon började med att lägga upp en hundring och så började hon rota i myntfacket... En minut blev två och sen utbrast hon att det saknades en tia. Hon skyfflade ur alla mynt och kassörskan, som för övrigt var en söt liten tös, räknade upp och såg också hon att det fattades en tia. Greta sa att hon bara skulle gå till Svensk Kassaservice som ligger vägg i vägg med ICA-butiken och ta ut pengar. För hon behövde ändå ha pengar för att hon skulle köpa blommor sen också... *Suck, tänkte unge herr Greger*  Kassörskan som troligtvis hade sin andra dag på sitt nya jobb vred sig i stolen och sa att det gick ju inte att gå härifrån och låta alla i kön( 5 pers eller så) vänta på gamla Greta. Greta sa då "Jodå det går fort, jag har gjort såhär många gånger förr" Nu tog jag upp plånkan och kollade om jag hade en tia för att avsluta lidandet för alla.
Det hade jag och precis när jag skulle knuffa undan Greta och betala hennes sista tia så kom jag och tänka på ett avsnitt av Hjälp, en serie som gick på fyran rätt nyligen. Där spelade Johan Rheborg en kille med världens kortaste stubin och när han var i affären och handlade så inträffade något liknande det som hände mig. Jag svalde en fnissning och insåg att jag inte kunde göra precis som honom...
Kassörskan vände sig om och frågade sin handledare om vad hon skulle göra, handledaren sa precis samma sak att det var omöjligt att låta alla vänta och att tant fick komma tillbaka när hon hade pengarna så kunde dem köra om hennes varor då. Tanten fick ett uttryck i ansiktet som var helt priceless och muttrade iväg mot posten. Jag log åt kassörskan som log tillbaka(oyes)


Kommentarer
Postat av: Maria

HAHHAHAHHAHAHA det där lät ju roligt... jag AVSKYR när de börjar leta i myntfacket.. =) allt bra med dig annars??

Postat av: Greger

Jadå det är bara fint med mig, hur är det själv?

2007-06-11 @ 21:11:31
URL: http://gregster.blogg.se
Postat av: Martin

Klassikern är ju annars rabattkuponger. :)

2007-06-11 @ 23:21:29
URL: http://yasylum.theyard.org
Postat av: Sanna

De har även rabattkort som ska dras, sen betalar de aldrig med kort, utan med pengar och som du råka ut för mynt. De verkar vara derast bästa kompis.

2007-06-12 @ 20:36:04
Postat av: Greger

Ja det är hemskt! Måste man vara rädd för allt som är nytt och bekvämare bara för att man blir gammal?

2007-06-12 @ 21:13:39
URL: http://gregster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback