När man trodde man hade sett allt...

För en liten tid sen skrev jag om hur det hade varit på en ABBA-konsert, och framförallt då hur fulla vissa gamlingar var. Jag trodde att mina ögon hade fått sett nog av den varan, men nu efter att ha varit på Birka Paradise kryssning samtidigt som det var bridge-tema har jag fått ännu en dos. Om det var dem bridgespelande gamlingarna som var fulla vet jag dock inte men jag kan ju inte fria dem från misstankar bara för att dem spelar bridge( som jag fått känslan av är ett spel som kräver någorlunda koncentration och nykterhet)

Det var faktiskt en riktigt rolig kryssning som jag gjorde med familjen. Det är klart att eftersom det var över en söndag/måndag så var ju klientelet ombord relativt ointressant sett ur en kärlekshungrig ung mans ögon, men det gjorde inte så mycket. Schysst käk och neutralt trevlig underhållning gjorde susen.  Resans stora dragplåster( viss ironi) var delfinalen i Lilla BirkaStjärnan. Det var någonslags karaoketävling för barn. Bland dem nio finalisterna gick tre vidare till den stora finalen där Linda Bengtzing ska vara programvärd. Vi fick nöja oss med Karl Martindahl:) Dem kids som gick vidare var en tioåring som hette ET, eller det kanske var Mi Tid eller nått men det lät som ET. En annan tioåring var Kimberly Brännbart (hon hette säkert något annat i efternamn också men återigen så lät ju brännbart roligare) och så sist men inte minst, hon var faktiskt störst, var femtonåriga Nicole. För att beskriva henne så behöver jag inte sträcka mig längre än till allas våran 
Melissa. Lika som bär var dem iallafall och nicole höll precis som misha på med teater och dans och grejer. När dem yngre kidsen stod blickstilla och sjöng falskt och otäckt på alla sätt, nåja ET hade väl någon form av talang också kanske så lyste Nicole som en stjärna med avancerade danssteg och bra sång.

Vad kan jag mer säga om resan... Hmm jag har pladdrat på för mycket redan. Jag skriver stödord här så får ni en inblick iallafall...
Indiens Pärla (15 år och rådjursögon)
Fyllkaja!  (Två överförfriskade människor skrek åt varandra)
Mammor (Överallt)
Kluck (fråga mig inte)
Gamla människor som är hästfulla
Gamla människor som gnäller på maten
Gamla människor som dricker oavbrutet bara för att drickat var gratis
Gamla människor som var i vägen
Nåja jag tror det räcker så, nu ska jag vila mig med en film tror jag. Tänkte kolla in Smokin Aces, hoppas den är bra

Eran tillgivne Greger




Kommentarer
Postat av: joe-l

haha, du är kung på att leta upp fulla gamlingar nu ju! läge att dra till palace nästa helg?? :)

2007-05-28 @ 23:33:10
Postat av: Greger

Kommer du hem J-man? Klart fan det är läge då:D

Postat av: jojoelol

troligen kommer jag hem i helgen, får se om jag hinner det dock.. har inte bokat nåt än, tar det när det börjar närma sig.. :) klockren utgång snart iallafall!

2007-05-29 @ 19:42:19
Postat av: Greger

Jag lägger bärsen på kylning så du behöver bara ropa när du kommit hem så börjar vi:D

2007-05-30 @ 16:04:59
URL: http://gregster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback