Kontaktannons

Först vill jag bara påpeka att trots att det går veckor om inte månader mellan varje inlägg här så vägrar läsarskaran dö ut, det är alltid en stadig ström med besökare. Fast det kanske är spambotar eller nått iofs... Nåja åter till ämnet...

Vad har Rocky( från Jönssonligan), Mark Levengood och Patti Hansén( från Morgonpasset i P3) gemensamt? Okej ni får en ledtråd till, Kommisarie Bengt Kassler från tvserien Tre kronor...
Svaret är att dem har den schysstaste svenskdialekten som går att hitta( undantaget när en söt tjej pratar norrländska för det slår ju garanterat allt) Jag kan inte annat än lysa upp som en sol inombords när jag hör någon prata finlandssvenska, det spelar ingen egentlig roll vad dem pratar om bara dem håller låda hela tiden.

Så om just du har den här coola dialekten eller känner någon som har det, tveka inte att höra av dig då.

Kommentarer
Postat av: Ejlin

Jag kan prata så när jag träffar dig om du vill, jag är ju kvarts finne! Men duger inte min gotländska för dig längre?! Jag är en av de stadiga förresten, jag är nog här inne och kollar nya inlägg varje dag i princip. Har en runda jag kör varje gång =)

Postat av: flisan

hoho. jag är också kvarts finne :p

2008-02-25 @ 11:02:15
URL: http://hamsterbonus.blogg.se
Postat av: Ejlin

Fränt Flisan! Vad gör du i sthlm kära Greger??

2008-02-25 @ 16:46:40
URL: http://ejlinw.blogg.se
Postat av: greger

Gotländska i all ära men det går inte att jämföra med finlandssvenska, och det får inte vara någon låtsas dialekt så ni blir båda diskvalificerade, det måste vara genuint:D

Jag var på konsert, såg Queens of the stone age, det var riktigt coolt!

2008-02-26 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback